My Dream

My Dream

Sunday, November 17, 2013

#1 Motivasi diri

Semakin memerhati, memperhalusi serta memikirkan tentang kehidupan, tentang manusia, tentang perjalanan hidup semakin faham tentang aturan yang Maha Kuasa. Yang pasti jalan ini, adalah yang terbaik buat diri buat masa ini. mungkin kadang kadang, ada juga hati kecil mempersoalkan itu dan ini, mengapa begitu mengapa begini tetapi yang pasti Dia ada jawapan yang tersembunyi. Tak senang juga tak payah hidup ini, semuanya sesuai dengan keadaan diri. Dia tahu.

Hidup kena positif, bisik hati lagi. Hidup kena bersyukur. Hidup kena bersabar. Dugaan  datang dan pergi, sama macam kawan. Mereka datang dan pergi dari semasa ke semasa. Tetapi selagi minda mampu menguasai diri dengan aura positif selagi itu ada rasa bahagia, dan tenang dalam diri.

Target kena ada, untuk menjadi insan yang berjaya, untuk menyumbang bakti kelak. Bila buat kerja kena bersungguh-sungguh, sebab tu ada istilah istiqamah dalam membuat kerja. 

Betul. hidup seperti roda. kadang di atas kadang di bawah. bagus juga, sebab kita berpeluang untuk merasa perasaan yang berbeza seterusnya bersyukur dengan nikmat yang ada. 

nota hati : just follow with the flow. may Allah ease everything for me. give me extra strength. insyallah

No comments:

Post a Comment