My Dream

My Dream

Friday, October 21, 2011

Dasar Pencuri!-

100 mungkin tak begitu banyak nilainya. tetapi sekeping note 50 itu lebih bernilai daripada nilai sebenarnya. kata mereka mungkin tiada rezeki. ya, saya mengakui hakikat itu. cumanya, saya hanya ada sekeping note itu untuk dijadikan kenangan. itu note yang terakhir. kepingan note yang lain suma telah diberikan kepada fakir miskin serta anak-anak yatim. beberapa hari yang lalu di kala kocek tidak mempunyai sebarang wang, hati terdetik untuk menggunakan note 50 itu. tetapi selepass berfikir sejenak, hasrat itu di batalkan. bukan apa, rasa sayang dan tak sampai hati untuk menggunakan note itu untuk keperluan sendiri. mungkin kecuaian saya sendiri tetapi masalah di sini si pencuri itu yang telah mencuri note itu dengan niat mencuri! ya, saya memang marah dengan pencuri itu. bukan kerana saya hilang 100 tetapi kerana saya kehilangan note 50 tersebut.

noha hati : sabar, sabar, sabar!

No comments:

Post a Comment