My Dream

My Dream

Wednesday, June 13, 2012

Manusia banyak tipudaya

Jangan mudah percaya, manusia banyak tipu daya. Terima kasih ya Tuhan kerana memberi ujian, sekurang-kurangnya saya kenal apa itu makna sabar, apa itu keluarga bahagia dan siapa mereka bergelar sahabat. Manisnya ujian, setelah pahit dipaksa telan kerana tiada pilihan untuk meneruskan hidup.

Banyak kerenah manusia, ya kerana kita diciptakan berbeza. Dibesarkan dalam suasana berlainan sama sekali. Indah rupa bayangan yang diimpikan hanya berkekalan jika kita masih berada dalam khayalan mimpi indah. bukan kerana apa, semuanya tipu belaka. hakikat dunia, tiada seindah itu yang pastinya kerana kadangkala manusia memang tiada sempurnanya. terlalu mementingkan diri kadangkala, sehinga tiada ruang untuk merasa apa yang dirasa oleh si mangsa. sumpah nak kata, kecewa itu ada. tapi tidak lah sehingga nak membalas rasa. takut-takut jika terlebih pula batasnya. senang,biar Allah uruskan segalanya kerana Dia Maha Kuasa.

cumanya, ambil pengajaran yang sudah ada. jangan terlalu percaya pada mereka. jangan terlalu mengalah sewenangnya. manusia perlu kuat, manusia perlu tabah. 

nota hati : sangat neutral rasa jika tiada yang tanya, tiada yang mempersoalkannya. 


2 comments:

  1. tq.. aku rasa byk betulnya apa yang hang 2lis

    ReplyDelete
  2. welcome. aku tulis berdasarkan pengalaman dan pemerhatian. :)

    ReplyDelete