My Dream

My Dream

Saturday, March 31, 2012

Hilang

31/03/2012
 Setelah setahun berlalu, Farhana yang dahulunya tenang dan kosong dari segala masalah kembali hilang. Hilang dari realiti hidup. Sesat entah ke mana, kali ini terlalu jauh mungkin. Acapkali, terfikir. Sampai bila mahu begini? Tiada siapa yang dapat membantu melainkan diri sendiri. Ke mana menghilangnya Farhana yang tabah itu? tabah di mata kalian semua tetapi hanya bahu yang memikul dapat merasai kepritan hidup yang melanda. Bagai memendam seribu duka yang tersimpan, ia begitu payah sekali mahu melangkah. Mahu bangun, tetapi ia lemah. Bukankah, ia pernah kata? Benarkah? kerana sebenarnya ia takut kerana hanya dia tahu dirinya yang lemah itu. Hakikat takdir, hikmah di sebalik kejadian telah banyak di perhalusi, di fahami.

Kini, saya rindu Farhana yang saya kenali dahulu. Saya tahu dia kuat, saya yakin dia tabah kerana pelbagai dugaan hidup telah berjaya dia lalui. Perjalanan hidup kita di hari esok tiada siapa yang tahu, semuanya rahsia Sang Pencipta. Berserahlah wahai hati, bersabarlah wahai diri. Moga akan muncul kebaikan di sebalik segala musibah ini.

nota hati : titis-titis tanda saya mahu bangun walaupun perit.

No comments:

Post a Comment