My Dream

My Dream

Thursday, July 12, 2012

cerita hati



hati.
sekental mana pun hati manusia, pasti akan kecewa apabila ada yang menyakitinya. tetapi segala kesakitan pasti ada penawarnya. lupakan segala kisah lama. saya telah sempuh sepenuhnya, alhamdullilah Dia Maha Kuasa telah menghilangkan segala rasa kecewa, sedih dengan sekelip mata. Kata mereka, saya kuat, saya tabah kerana mampu melalui semuanya. semuanya kerana sokongan keluarga, sahabat handai serta insan-insan yang banyak memberi kata semangat. benar sahabat, hidup perlu diteruskan.

hati-hati
ya dia. dia comel pada pandangan mata. entah mengapa hati terdetik suka, suka dengan cara dia yang sentiasa mengundang tawa. dia biasa biasa sahaja tetapi cukup untuk membuatkan saya suka akan dia. biar hati menyimpan segala rasa kerana luka lama masih terpahat di minda. Allah mengetahui segalanya, insyallah kalau benar dia orangnya, jalan itu pasti ada. Allah Maha Besar, Allah Maha Bijaksana, bagaimana jalan cerita seterusnya serahkan pada tangan Sang Pencipta. Fokus pada yang ada di depan mata buat sementara, master yang hampir ke penghujungnya, ibu bapa yang perlukan kasih sayang anaknya, dan anak didik yang perlukan pembimbing gurunya. itu lebih utama. :)


dengan apa yang saya ada, saya bersyukur. alhamdullilah rasa bahagia itu masih ada. benar, Allah sangat sayang saya.


nota hati : terasa ingin menunaikan umrah sebelum dipanggil mengadap Sang Pencipta.

No comments:

Post a Comment