My Dream

My Dream

Monday, August 27, 2012

Holiday is over!

Alhamdulilah selamat sampai ke Bangi. Cuti sepuluh hari lebih dah berakhir. Tugasan harian perlu dimulakan seperti biasa pada esok hari. Sepanjang cuti sepuluh hari terasa sibuk sangat. Rasa sekejap ja. Sebabnya banyak aktiviti yang menggembirakan dilalui sepanjang cuti tersebut.

Sebelum raya, seperti biasa balik rumah mesti akan berbuka puasa dengan family. Sempat juga jalan-jalan di sekitar bazar ramadhan di Alor Star. Best sebab makanan kat sana semua sedap-sedap. Pada sebelah malam pulak round depan Kompleks Pekan Rabu, ramai gila orang jual juga orang yang membeli belah. Meriah pekan Alor Star dah lebih kurang Jalan Tar dah. Haha.

Persediaan raya, biasa-biasa sahaja. Al maklum lah dah besar panjang kan. Pagi raya tu selepas sembahyang raya semua saya satu family bergerak pulang ke kampung. Menjadi kebiasaan kami semua akan berrkumpul dah akan menikmati makan malam bersama. ala-ala family gathering lebih kurang. Petang raya tu sepupu mengajak beraya. So sehari berhari raya bersama family, memang best sangat rasa. Terasa lama sangat tak ketemu mereka semua. 

Hari raya berikutnya di penuhi dengan pergi kunjung mengunjung rumah saudara seterusnya beraya bersama kawan-kawan di Alor Setar. Open House bersama Aina dengan kawan sekolah rendah, BBQ dengan geng suami Amirah dan jugak makan-makan adalah tempat untuk kami semua bertemu sebelum masing-masing berpecah ke seluruh Malaysia. Haha. Yang bestnya saya sempat bertemu dengan semua mereka yang sering membuat saya senyum gembira. Terima kasih Syawal kerana menjelma.

Raya kelima dipenuhi dengan majlis resepsi tiga orang kawan. Majlis kawin cikgu Dayah di hadiri oleh Cikgu Fauzi dan family, Cikgu K dan isteri, Cikgu Farid, Miza, dan saya yang ditemani oleh seorang rakan. Petang tu saya bersama cikgu fauzi dan keluarga, juga miza  bergerak untuk bercuti di Langkawi. Tiga hari di sana sudah cukup untuk membuatkan cuti saya lengkap dengan pelbagai aktiviti menarik. 

Pada malam sabtu, segelintir kawan-kawan datang ke rumah. Terima kasih kak aza sebab mai walaupun tak sempat jumpa! Thanks juga kepada Thuraya satu family sebab mai rumah. Juga kepada Aslam, Fizy, Aisamuddin dan Zairi yang sudi datang rumah. Mijah dan Amin datang sebagai penutup acara. Lewat-lewat pun mai jugak. Sehingga kita bertemu lagi semua. Insyaallah Aidiladha berkumpul dan bertemu kembali.

Esok Isnin, semua seperti sediakala. Jadual perlu di susun semula. Okay, happy working everyone! =)

nota hati : bertemu dan berpisah adalah adat manusia biasa. 

No comments:

Post a Comment