My Dream

My Dream

Tuesday, August 28, 2012

Hati Manusia

Lumrah alam, hati manusia sebenarnya lembut. Sekeras mana pun hati manusia pada mata kasar kita, sebenarnya pasti lembut jua jika kena pada caranya. Setelah dua tahun tanpa bicara, bukan untuk menunjuk sekeras hati yang ada tetapi hanya untuk menutup kisah lama. akhirnya, terdetik jua untuk memberi peluang kepada dia untuk memulakan bicara. walaupun menerusi sms, tetapi ianya seakan bermula. Ikhlas, saya tiada memendam sebarang rasa tetapi lebih kepada ingin melupakan segala yang mendukacita. sepahit-pahit dugaan yang telah saya terima, saya tidak sanggup lagi untuk mengulanginya. perit sangat rasa derita. jadi jalan mudah yang ada, lupakan semua mereka yang mengundang duka. anggap mereka tidak pernah ada. itu cara saya. tetapi berbalik kepada isu hati manusia, hati saya sama sahaja. jika dia sudah meminta sangat sukar untuk saya menolaknya kata maafnya. ya tidak salah memberi kata maaf, memberi peluang. niat saya baik, Tuhan jangan menduga saya untuk dugaan yang berat lagi. saya pernah terjatuh, luka saya banyak meninggalkan parut. tetapi saya mengerti Tuhan bukan sengaja menguji saya. ada hikmah di sebalik semua yang menimpa. 

harapan saya, tidaklah sebesar mana. saya berdoa semoga perjalanan hidup saya dipermudah dalam mengecapi kebahagiaan di dunia dan akhirat serta dilindungi oleh Yang Maha Esa.

nota hati : hati yang baik lebih mulia daripada segalanya.

No comments:

Post a Comment