My Dream

My Dream

Friday, August 17, 2012

Kepada Anonymous.

merujuk entry yang sebelum ni.. Yeay raya bakal menjelma. Kalut kalut tekan tiba tiba terdelete pula post tu. ini merupakan comment from Anonymous.

"sy sgt setuju sgt dgn kata2 cik fana utk entry kali ni..sgt letih dgn permainan dunia...sehingga hati seolah tertutup utk berpasangan walau naluri sgt inginkannya..bertunang n putus disaat hampir diijabkabulkan sgt memberikan pengalaman pahit kpd sy..jodoh itu rahsia allah"

kepada sahabat, 

insyaalah akan tiba satu masa nanti sahabat bertemu insan yang betul2 dijodohkan. jodoh mmg rahsia Allah, dan segala dugaan yang Dia beri adalah untuk menguji kita. saya pernah mengalami serta melalui saat pahit yang sahabat rasai itu. tapi alhamdullillah banyak yang saya belajar dari dugaan itu. saya doakan sahabat bertemu kebahagiaan yang sejati hingga ke jannah. Amin

Dasyatnya permainan dunia kadang-kadang sehingga mengundang rasa putus asa. Putus asa untuk memikirkan lagi hal berumahtangga atau bercinta. Lumrah manusia, mesti mahu disayangi dan menyayangi. tetapi apa kan daya kadang-kadanag tak semua seindah biasa. sabar dengan dugaan Dia akhir sekali pasti kebahagiaan akan dicipta. =)

nota hati : pintu hati masih tertutup. jangan mencuba, takut-takut terluka.

3 comments:

  1. amin...terima kasih mendoakan sy...mak ayah yg menjadi keutamaan dlm hidup ni skrg..mungkin sblm ni terlalu leka dgn cinta seorang kekasih hingga meletakkan mak ayah di nombor ke2..lumrah manusia..bersedih bila kehilangan seseorang yg disygi..namun..masa akan dapat memulihkn kekecewaan..mungkin 1 bln..1sthn..atau lebih..

    ## maf sy view blog awk..coretan yg awk luahkn pd beberapa entry memberikn kesan kpd sy utk bljr lebih sabar & tabah

    ReplyDelete
  2. amin...terima kasih mendoakan sy...mak ayah yg menjadi keutamaan dlm hidup ni skrg..mungkin sblm ni terlalu leka dgn cinta seorang kekasih hingga meletakkan mak ayah di nombor ke2..lumrah manusia..bersedih bila kehilangan seseorang yg disygi..namun..masa akan dapat memulihkn kekecewaan..mungkin 1 bln..1sthn..atau lebih..

    ## maf sy view blog awk..coretan yg awk luahkn pd beberapa entry memberikn kesan kpd sy utk bljr lebih sabar & tabah

    ReplyDelete
  3. sama-sama. saja ingin berkongsi pengalaman serta belajar dari kelemahan diri. blog merupakan ruangan muhasabah diri yang banyak kekurangan. betul, saya setuju ibu bapa patut didahulukan. memang terbukti dikala kesusahan merekalah yang sering membantu kita. semoga kita semakin matang dalam merencana hidup selepas ini. hati-hati dengan janji manusia.

    ReplyDelete