My Dream

My Dream

Wednesday, August 01, 2012

Minggu Pertama Puasa

ramadhan kali ini sangat mengembirakan. juga memenatkan. penat dengan aktiviti harian yang semakin sibuk. kiranya hari ini dah nak masuk ramadhan ke 12. alhamdullilah, syukur rezeki sentiasa ada. 

ramadhan kali ini berbeza. pertamanya, saya telah berpeluang untuk belajar memasak dengan seseorang. makcik banyak memberi tunjuk ajar sepanjang kami menyiapkan juadah berbuka. ya memang seronok bila berpeluang belajar memasak. tak laa susah sangat rupanya untuk memasak. terima kasih makcik!

keduanya, hati terasa girang ketika saat berbuka puasa bersama mereka semua ramai-ramai di pusat tuition. seronok tu lain macam, macam kat asrama pulak rasanya. selepas belajar pulak, sama-sama menunaikan tarawikh. cumanya kekangan masa menyebabkan saya tak dapat bersama-sama menunaikan tarawikh. syukur sangat bila tempat untuk mencari rezeki merupakan tempat yang dapat menyenangkan hati saya, mengembirakan saya sentiasa. ikhlas saya nak kata, saya suka bekerja di sana. saya suka berdampingan dengan mereka.

setiap titik kebahagiaan, tak lain tak bukan semuanya dari Tuhan. Dia yang Maha Kuasa. Alhamdullilah.

mungkin, pada hujung minggu ini masa perlu diperuntukkan bersama mereka pula. mereka insan-insan terpenting dalam hidup saya. tak salah untuk mencari sedikit ruang untuk mengembirakan mereka, ayah dan ibu. 

nota hati : ehem, banyak gosip nampak! =)


No comments:

Post a Comment