My Dream

My Dream

Wednesday, February 20, 2013

Darah muda.

darah muda. darah muda sering dikaitkan dengan tindakan seserang yang lebih menjurus mengikut emosi berbanding akal fikiran.

ya, terbukti saya masih lagi mengikut emosi serta mempunyai darah muda. kayu pengukurnya banyak, banyak lagi yang saya perlu belajar untuk mengurangkan darah muda yang mengalir dalam diri saya. saya masih memerlukan bimbingan mereka yang lebih matang mereka yang lebih tua dalam merencanakan hidup saya. tekanan memang ada di dalam jiwa. masalah kadang kadang kecil tetapi apabila diri tidak dapat mengawalnya ia seakan akan membiak menjadi sesuatu yang besar.

mak, ayah. mereka pembimbing saya. seringkali terfikir juga bagaimana nasib yang bakal menimpa andai Tuhan lebih sayangkan mereka? bagaimana dengan saya? sepi. tiada jawapan mahupun hati kecil yang ingin berbicara. pasti saat itu saya keseorangan. bukan nak kata tiada keluarga tetapi masing masing semua pasti dah ada keluanrga. abang pertama, kedua pasti dah ada kehidupan mereka. saya? sepi lagi.

saya percaya pada aturan Tuhan, pasti dia telah merencanakan kehidupan yang terbaik buat saya. maksudnya Dia tahu bila dan apa yang terbaik bagi diri saya. semuanya dia telah aturkan. jadi tak perlu risau hati. yakin sahaja dengan aturanNya.

nota hati : sepi. 


No comments:

Post a Comment