My Dream

My Dream

Friday, February 15, 2013

Februari

Februari 2013 pasti berbeda jika dibandingkan dengan februari sebelumnya. Beberapa perkara yang terjadi membuatkan hati semakin ingin mencoretkan serba sedikit mengenai februari. februari merupakan kenangan yang pahit untuk dikenang. manisnya ada, pahitnya juga sama. ketika itu, februari adalah kenangan manis saya kerana pada ketika itu saya telah mengikat tali pertunangan dengan insan pilihan hati. ya, insan itu adalah beliau. seakan kebahagiaan ini milik saya, tiba tiba saya sedar itu semua tidak lama apabila beliau telah dahulu dijmput mengadap Illahi dua belas hari kemudian kerana terlibat dengan kemalangan jalanraya. Hanya dua belas hari semuanya indah bagi saya.Semuanya berlaku sekelip mata, di bulan februari. 

Aturan takdir menyebabkan saya akur dengan Qada dan Qadar Yang Maha Esa. Sayang saya pada beliau, sayang lagi Sang Pencipta kepada beliau. Itulah pesanan bonda. "Adik kena redha, adik kena bersabar banyak-banyak. Allah sayangkan dia. Ingat Allah selalu, insyaallah hati kita tenang." Itu pesan bonda. Saya redha, semua terjadi ada hikmah di sebaliknya. 

Tahun berikutnya, saya mengharapkan semuanya bebeza apabila kau hadir dengan tiba-tiba. Entah dimana silapnya, kau juga sama. pergi meninggalkan semua yang telah terbina. beza kau masih ada di dunia. ya masih laagi februari tetapi di tahun yang berbeza. 

Kini, februari menjelma lagi. Keadaan yang berbeza, kerana saya sudah tak percaya adanya cinta. Di awal februari tahun ini saya dikejutkan dengan pemergian ibu kepada bakal isteri abang saya. ibu beliau pergi mengadap Sang Pencipta selepas terlibat dalam kemalangan jalanraya. "Ya Allah, engkau tempatkan lah arwah dalam kalangan orang yang beriman dan kau berikanlah kekuatan kepada Kak Fy untuk meneruskan hidup dengan membawa gelaran anak yatim piatu."



nota hati : saya rindukan beliau sebenarnya. walaupun dua tahun masa berlalu.. Al-fatihah buat arwah Mohd Khairul Azra.

No comments:

Post a Comment