My Dream

My Dream

Friday, February 15, 2013

Mimpi.

Semalam setelah tiga bulan tak bermain squash, saya kembali aktif di gelanggang squash. Salah satu kesukaan saya yang amat sangat adalah sukan squash. entah mengapa saya sangat meminati squash. bagi saya, ketika hati saya berduka, ketika saya tiada sesiapa, squash dapat menenangkan saya. 

Semalam setelah penat bermain, saya tidur awal. Selalunya pukul 3,4 pagi baru nak tidur. Setelah hampir dua tahun lamanya, akhirnya semalam saya mimpikan beliau. Mimpi yang saya betul-betul berjumpa beliau. Dalam mimpi tersebut, saya terkejut apabila saya terjumpa beliau. Agak lama saya memerhatikan beliau, saya mengambil keputusan untuk mengekori beliau sehingga saya betul-betul yakin bahawa itu adalah beliau. Beliau nampak tenang dan biasa sahaja, dan hati saya mulai sedih. saya rindu dia. kemudian saya terus berpaling dan bergegas pulang dengan harapan saya dapat lupakan beliau. ketika itu ada beberapa rakan saya menenangkan saya. tiba tiba, kelibat seorang lelaki menghampiri saya. Ya Allah, beliau di hadapan saya. Cumanya beliau langsung tak bercakap. Hanya memandang saya dan cuba menenangkan saya. Saya seakan tidak percaya bahawa beliau masih ada di dunia tapi siapakah insan di hadapan saya? saya keliru, tetapi dalam masa yang sama saya gembira. saya masih ada dia. tiba tiba, saya terjaga. Jam menunjukkan pukul 7.00 pagi. Saya brmimpi rupanya. Ya Allah, beliau muncul juga. Sekurang kurangnya terubat rindu saya. 

nota hati : Alangkah bahagia jika benar mimpi tadii. tapi mimpi mainan tidur hakikatnya. 

No comments:

Post a Comment