My Dream

My Dream

Tuesday, May 22, 2012

22052012

ya kehidupan sebenarnya banyak mengajar kita. saban hari, tanpa kita sedari dugaan demi dugaan yang direncanakan untuk kita sebenarnya telah menguatkan kita serta mengajar kita mengenal apa itu erti kehidupan yang sebenar. realiti kehidupan sebenar dengan apa yang kita jangkakan adalah sesuatu yang amat berbeza sama sekali. kata orang, mereka yang lebih tua banyak makan garam. as time going on, baru kita sedar apakah maksud sebenarnya ungkapan tersebut.

setelah segala yang berlaku dalam hidup saya, saya sedar hidup ini memang tak semudah yang disangkakan. untuk meneruskan liku-liku pada masa hadapan, saya perlu lebih kuat. Dia Maha kuasa, Dia memperkasakan diri saya dengan memberi pelbagai dugaan dan cubaan. Redha dengan ketentuan Dia Yang Maha Mengetahui, hidup masih perlu diteruskan selagi nyawa dikandung badan. jangan terlalu lemah sehingga terpedaya dengan hasutan syaitan durjana. 

alhamdullilah untuk kesekian kalinya. alhamdullilah atas nikmat kurniaan yang telah Dia hadiahkan.

nota hati : saya rindu dia. saya rindu dia. doa moga dia baik sahaja di sana.

No comments:

Post a Comment