My Dream

My Dream

Thursday, March 10, 2011

100311-03

Khamis.
Semoga hari ini lebih baik dari sebelumnya. InsyaAllah. Ya Allah, sukarnya melaluinya tanpa dia.. Setelah 22 hari setiap malam masih tidur bermimpikan dia. Sebenarnya diri ini sangat rindukan dia, suara dia, nasihat dia, perhatian dia. Berikanlah kekuatan kepadaku ya Allah.

Entry kali ini saya ingin menceritakan kisah bagaimana kami saling mengenali antara satu sama lain. Mesti pelik bukan. Semuanya berlaku secara kebetulan dan semestinya telah diaturkan dengan cukup sempurna oleh yang Maha Kuasa. Disember 2008, saya secara kebetulan ingin menghantar sekeping borang di Pusat Sukan dan kehadiran dia membuatkan hati ini bertanya siapakah dia kerana saya tak pernah melihat kelibatnya sebelum ini. Dia melihat saya dengan suatu pandangan yang pelik (detik hati kecilku) dan disebabkan tiada seorang pun di dalam opis saya terpaksa menyerahkan borang tersebut kepada dia. Lantas dia seakan-akan terkejut dan terus bertanya nama awk farhana ke? "Ya Allah lelaki ini, tak reti baca ke, dah sah-sah kat borang tu ditulis Siti Farhana mestila nama aku farhana.Pelikkah nama aku?" detik hati kecilku. Akhirnya pertemuan yang singkat itu diakhiri dengan ucapan terima kasih.
Setelah itu, semester pun bermula. saya mulai sibuk dengan menghadiri meeting demi meeting. Dan setiap kali meeting di Pusat Sukan, kelibat dia mesti kelihatan. Saya tidak pasti siapakah dia, apakah namanya tetapi hati ini penuh dengan tanda tanya namum saya biarkan ia berlalu. Di setiap kejohanan sukan, pandai betul hati ini untuk menggerakkan mata supaya mencari dia. Pelik kan. Dan setiap kali bertembung, dia pasti akan cuba untuk bercakap dengan saya. Namun perbualan kami biasanya ringkas sahaja memandangkan hati ini yang gelisah setiap kali dia cuba menghampiri saya.
Mesti anda tertanya-tanya bagaimana kami mula menghubungi antara satu sama lain bukan? Kisahnya semua bermula di gelanggan tenis. Ya tenis.
*airmata tolong sabar ya! ):
Pada suatu petang, hujan yang lebat menyebabkan saya terpaksa menghubungi dia setelah pegawai yang in charge game tersebut memintaku menghubungi abg panjang. Abg panjang? Hatiku mula gelisah, lelaki itukah? oh tidak, terasa malu sangat untuk menghubungi dia walaupun hati ini tak sabar untuk mendengar suara dia.Lantas panggilan pertama pun dibuat ke handphone dia. "Owh sweetnya caller ringtone dia, sama dengan aku," Detik hati kecilku. panggilanku dijawab dengan begitu sopan santun sekali dan apabila saya memperkenalkan diri dia terus mengenali saya, baiknya lelaki ini, dengus hati ini lagi. 
Tenis,
Punca kami saling menghubungi dan saling mengenali dengan lebih rapat. Secara kebetulan, saya telah menyertai game ini bersama my best partner, noorain mohamad dan dia selaku pegawai pemantau tenis pada ketika itu. Di sini, dia mula mendekati saya. (: pernah suatu ketika, dia datang ke gelanggang saya untuk melihat saya bermain. Dan dia adalah arwah Mohd Khairul Azra yang telah pulang ke pangkuan Ilahi pada tanggal 16 Februari 2011. 

p/s : TENIS. Di sini, segalanya bermula. Sungguh indah pada saat itu. Andai masa itu boleh diputarkan....

2 comments:

  1. Perlukah tulis nama penuh best patner tu? :p

    ReplyDelete
  2. perlu2..best partner tu rupa2nya rules simple pun xtau.. haha (:

    ReplyDelete