My Dream

My Dream

Monday, March 28, 2011

280311

Alhamdullilah pagi tadi selamat sampai ke UPM setelah selama 3 hari berada di Pahang. Segalanya telah berubah. Ya segalanya. Segala impian dan jalan cerita saya telah berubah seluruhnya. Apabila kembali menjelajah page kawan2 di FB, airmata kembali menemani diri ini apabila terlihat majlis perkahwinan kawan2. Sesuatu yang tak kesampaian walaupun segala perancangan telah kemas di aturkan. Perasaan itu, hanya Allah Maha Mengetahui. Mungkin mudah bagi kalian semua memberi kata-kata semangat, namun berat mata memandang berat lagi bahu ini memikul. Jadi, hati telah membuat keputusan. Tidak mahu mendengar atau melihat apa2 yang berkaitan dengan pertunangan atau perkahwinan. Ia tahu, ia tak mampu untuk mendengar. Semua itu ketetepan yang harus ia terima walaupun pahit. Pahit akhirnya manis bukan. Insyaallah manis itu menyusul seiring dengan kesabaran. 

Beberapa hari lagi bakal menjelang ulang tahun kelahiran arwah. Perancangan untuk memberikan beliau hadiah telah dibuat namun manusia hanya mampu merancang Allah menentukan.

Ya Allah, beratnya ujianMu ini. Aku hanya mampu pasrah dan memohon keampunan serta keredhaanMu ya Allah

Disaat-saat hati mengalami penyakit yang serius ini, ada juga insan yang menjadikan kesedihan hati ini sebagai bahan jenaka. Semoga Allah memberikan kalian sedikit rasa belas kasihan pada diri kalian. 

Airmata menjadi peneman setia pada ketika ini. Ia mengalir tatkala sedih, marah, risau, gelisah dan gembira. Segalanya berubah. YA. Sungguh mudah ia mengalir. 

Tolonglah pergi jauh wahai kalian2 yang menjadikan kematian itu suatu bahan jenaka. Saya tidak mampu untuk bersahabat dengan kalian. Namun hati tidak menyimpan sebarang dendam terhadap kalian. Cuma itu sahaja, tolong pergi jauh. Hati ini telah berubah. Maaf jika menyinggung perasaan kalian. 

nota hati : Sahabat itu suci. Suci itu bersih. Bersih dari segala hasad dengki dan perkataan yang mengguris rasa. 

No comments:

Post a Comment