My Dream

My Dream

Wednesday, March 23, 2011

220311-13

Pagi hari ini dimulakan dengan menjadi demo untuk CHM 3201. Terasa berat ja kaki ini untuk melangkah tetapi tanggungjawab yang dipikul lebih penting daripada perasaan hati anda. Otak masih sedang memikirkan kereta yang berada di bengkel berikutan kemalangan yang berlaku pada ahad lepas. "Macamnana nak p lab ni?" Alhamdullilah pagi2 lagi sahabat telah datang untuk menjemput kami untuk ke makmal bersama-sama. Tengkiu sahabat! )^_^(
Jam menunjukkan pukul 10 pagi. Hati semakin berdebar-debar. Keputusan SPM bakal diumumkan. Apalah nasih anak2 muridku. Semoga mereka berjaya memperoleh kejayaan seiring dengan usaha mereka. Setelah selesai menjadi demo, panggilan pertama dijawab. Daripada sepupuku, beliau memaklumkan keputusan SPM beliau. Agak OKla. tahniah ya Ilham. Hati masih berdebar-debar memikirkan nasib Alfie dan Lanna. Berjaya kah mereka? Kemudian, bersama-sama sahabat kami pergi ke bengkel untuk mengambil kereta. Alhamdullilah semuanya selesai. Lega seketika. Namun panggilan seterusnya menyebabkan hati sedikit gusar memandangkan keputusan anak murid tak mencapai apa yang saya jangkakan. Namun, mungkin ada hikmah di sebalik. jangan putus asa, usaha lagi buat semua yang bergelar anak muridku. (:

Mungkin tahun ini, diri yang bergelar cikgu perlu berusaha dengan lebih gigih untuk memastikan anak murid berjaya di masa akan datang. Insyaallah, saya akan berusaha ke arah itu.

p/s : kan bagus kalo abg ada di sisi pada saat ini, indahkan dunia. ):

No comments:

Post a Comment