My Dream

My Dream

Saturday, March 12, 2011

120311-05

Jam menunjukkan 2:46 AM. 
Mata masih lagi segar. Hati masih lagi dalam keadaan sama. Sangat merindui dia. Kenangan demi kenangan silih berganti. Di setiap pelusok, selagi bernama UPM kenangan masih segar di ingatan. Indahnya ketika itu.. Bahagianya ketika itu. Kini baru saya sedar, dia sangat penting bagi saya, dia begitu istimewa di hati saya. Kata kawan saya, cuba lakukan sebaik mungkin di dunia ini, untuk kamu dan dia di akhirat yang abadi nanti. Ya! terima kasih teman. Terima kasih sahabat. Insyaallah. Saya memang ingin bertemu lagi bersama dia. Kali ini kekal abadi, semua itu tidak mustahil bukan? Allah itu Maha Mengasihi, Maha Mendengar. Betul kata Pait (my bro), masa dia sudah tiba. Jalan cerita dia sudah ada bukan, kita ini bagaimana pula nanti? Saya mmg mengerti setiap perkataan dan maksud kalian semua. Serius saya memahami. Cuma saya terlalu sedih, terlalu rindukan dia. Dia begitu sempurna bagi saya. Saya sayangkan kebaikan dan kelemahan dia. "Tetapi yang pergi tidak akan kembali lagi. Jangan putuskan hubungan dengannya wahai sahabat. Berdoa dan beramal jariah utuk dia. Itu sahaja yang dapat kamu lakukan jika kamu sayangkan dia. Dia sentiasa menunggu sesuatu daripada kamu." ujar sahabatku. 

Hati saya masih lagi terasa begitu dekat dengan dia. Di setiap langkah, masih lagi terasa dia ada di sisi. Seringkali termenung, dan sesekali air mata mulai membasahi pipi. Haruskan kaki ini melangkah jauh, lari seketika dari bumi yang penuh dengan kenangan ini? Dia seakan akan sudah mengerti bahawa dia akan meninggalkan diri ini buat selamanya. Segalanya telah lengkap ditinggalkan untuk kemudahan diri ini semasa ketiadaannya. Ya Allah, aku tahu aku mampu menghadapinya. Aku memerlukan pertolongan darimu ya Allah. Bantulah diri yang lemah ini ya Allah.

No comments:

Post a Comment