My Dream

My Dream

Saturday, May 12, 2012

11-05-12

penatnya rasa. memang full day hari ni bekerja. berjmpa mereka-mereka yang berbeza. pada sebelah pagi sesi dimulakan dengan berjumpa ustaz. agak lama juga sesi kaunseling beliau. terima kasih ustaz, beliau memesan supaya saya menjaga diri baik-baik. benar, Allah sangat sayangkan saya. begitu banyak cara yang Dia berikan untuk tujuan mengajar saya. pesannya lagi, "balik ni awak terus buat sujud syukur, sebab Dia menyelamatkan awak". Alhamdullilah atas segalanya, insyallah ustaz saya akan cuba ikut pesanan ustaz.

tengahari saya cuba untuk meluangkan masa bersama family, kerana bagi saya family adalah yang utama. tanpa mereka saya tiada dsini. walaupun saya sibuk, saya cuba untuk meluangkan masa. kepala memang banyak yang difikirkan. antaranya tugasan yang dr halim tinggalkan. agak serabut sebenarnya kerana saya tak familiar dengan analysis sample baja. dalam masa yang sama, bayangan pelajar yang bakal menduduki peperiksaan memenuhi ruang legar kepala. esoknya pula saya perlu ke Pahang. keadaan ini memaksa saya untuk mengambil kafeine walaupun kesihatan kepala tidak mengizinkan. dalam minggu ini sahaja dah dua kali terlanggar tembok dan tadi terlanggar tiang. memang nasiblah si kereta.

pengajaran hari ini bermula dengan class transit fizik. pujukan mereka telah berjaya membuatkan saya akur untuk mengadakan kelas pada keesokkan malam. sepatutnya saya di pahang, jadi esok terpaksa lah pulang awal. memang itu kelemahan saya, sukar mengatakan tidak kepada mereka yang meminta. tak sampai hati, kesian, semua lah. pandai pulak mereka mencari kelemahan saya. saya, memang dalam mood bercerita jadi tak ada masalah sangat untuk mengajar. terasa enjoy gila. bila dah masuk jam yang kelima dan keenam bercakap, memang susah nak berhenti bercakap. excited terlebih si cikgu ni nak fahamkan anak murid. cikgu sayang kamu semua, cikgu nak kamu berjaya sebab tu cikgu gigih bercakap, membebel dan menconteng muka-muka kamu. haha

nota hati : esok pagi pagi, terus gerak ke pahang. semoga perjalanan selamat segalanya.

No comments:

Post a Comment