My Dream

My Dream

Sunday, April 29, 2012

PAC S41 (Hari Kedua)

bangun pagi, terasa letih dan tak larat untuk meneruskan pac hari kedua. namun, dikuatkan jua semangat, memaksa diri untuk bangun.

aktiviti 6 : public speaking. aktiviti bermula pada jam 8.30 pagi tepat dimana kami diminta untuk berucap dalam bahasa inggeris selama 5 minit. tajuk sudah diberi pada hari sebelumnya, dan saya memilih untuk bercakap mengenai sports. 

aktivit 7 : perangcangan kerja sosial. aktiviti ini dijalankan untuk memberi peluang kepada kami untuk merancang aktiviti yang bakal dijalankan pada sebelah petang bersama klient-klient dari klinik care & cure 1 malaysia bukit mertajam. mostly klient yang terdapat di kg selamat merupakan penagih dadah tegar manakala yang ditempatkan di bukit mertajam adalah yang baru terjebak dengan dadah. aktiviti ni best kerana saya mendapat ahli kumpulan yang sangat happening, saling membantu dan bekerjasama. 

rehat. berdebar menanti ketibaan klient seterusnya melaksanakan aktivti yang dirancang.

aktiviti 8 : kerja sosial bersama klient. aktiviti dijalankan, alhamdullilah semua klient memberi kerjasama kepada kami. memang best apabila diberi kesempatan untuk berada lebih dekat dengan mereka. sepanjang aktiviti, asyik gelak ja semua. di akhir aktiviti, kami dengan berat hati untuk berpisah dengan mereka. sempat lagi mereka mengambil no telefon saya, katanya untuk kegunaan masa depan. nak minta nasihat kononnya. pun boleh lah, asalkan mereka-mereka ini menjadi seorang yang berguna di masa akan datang. insyaallah.

aktiviti 9 : laporan kerja sosial. kami diberi masa satu jam untuk membuat satu ulasan mengenai aktiviti sosial yang dijalankan serta membuat ulasan berkenaan penyataan bahawa penagih dadah adalah pesakit.

jam menunjukkan 5.30 petang dan program pac siri ketiga telah sampai ke penghujungnya. semestinya , program ini telah memberi pengalaman yang manis buat saya. best dan banyak perkara yang telah saya belajar. banyak rakan baru yang sempat saya kenali, rata-rata mereke semuanya hebat belaka. ada rezeki bersama AADK insyallah panggilan temuduga akan diterima. apapun, selamat maju jaya buat semua! =)

nota hati : senang apabila dapat membantu mereka-mereka. mendoakan semoga mereka berjaya untuk keluar dari najis dadah. amin.

No comments:

Post a Comment