My Dream

My Dream

Saturday, April 14, 2012

Tiada rasa

Jam menunjukkan 4:59 pagi. Serius, mata masih segar mahu menbaca dan mencari. Otak masih ligat berfikir dan menganalisis info yang diterima. Tiada rasa yang ada. Hebatnya kuasa Tuhan, sekelip mata hilang semua rasa. Rasa kecewa, rasa putus asa, rasa duka, rasa derita seperti sebelumnya, semua sudah tiada.

syukur.
senyum-senyum bila teringatkan kisah lama. 

bila kembali berjumpa mereka, terasa nak gelak sepuasnya. bukan apa, terasa bersalah sebenarnya. kerana saya, semua terkena tempiasnya. banyak menyusahkan mereka-mereka, mengucar kacirkan tugas mereka. maaf ya, saya tidak sengaja. itu bukat sifat saya, entah kenapa saya sedemikian rupa. yang terharunya, mereka-mereka sangat memahami saya. masih menyokong saya sepenuhnya. terima kasih kalian semua. 

Entah kenapa ketika itu saya tidak dapat melihat dan memahami hikmah di sebaliknya. Hakikatnya, saya tahu tetapi apabila terjadi kepada diri sendiri ternyata saya jahil lagi sebenarnya. Memahami segalanya cara Sang Pencipta untuk mendidik saya, saya bersyukur. Mungkin saya terlalu banyak berdosa dan degil orangnya, menyebabkan Dia terpaksa memukul saya sekuatnya untuk mengembalikan saya ke jalanNya. Begitulah bukti betapa kuatnya cinta Dia kepada hambaNya.


nota hati : selamat pengantin baru Cikgu K. moga bahagia dunia akhirat. :)

No comments:

Post a Comment