My Dream

My Dream

Tuesday, April 03, 2012

maaf dari yang berdosa

saya tahu diri banyak berdosa, banyak bersalah dengan insan-insan terpenting dalam hidup saya. andai diberi peluang, saya mahu memohon ampun. tolong jangan paksa saya buat kesekian kalinya. sumpah saya rasa nak gila! hidup begini memang tiada kesudah sampai bila-bila. ya rabbi, tunjukkanlah jalan-jalan kepada hambaMu yang lemah ini. 

mahu cari ketenangan diri, tapi saya pasti sini bukanlah tempatnya. bukan di sini, bukan di sana. paling penting, saya mahu ke suatu tempat di mana hati saya terasa tenang, hati saya terasa aman biarpun seribu duri yang cuba menusuk kedalamnya. moga diberi tempat yang selamat dan dilindungi dari segala bahaya manusia durjana. 

buat mak ayah, jangan risau. suatu hari pasti tiba untuk anak ini bersuara. ya anak yang durhaka ini, maaf sekali lagi dipinta kerana tidak mampu menjadi anak yang soleh seperti mereka-mereka diluar sana. titis-titis sambil memohon mak ayah baik-baik saja. adek sayang mak ayah sebenarnya.

buat teman-teman, maaf sebab banyak menyusahkan kalian semua. jasa kalian tak mampu saya balas melainkan memohon moga Allah membalasnya. benar, untuk mengetahui lawan dan kawan masa inilah ujiannya. 

buat abang, kakak ipar dan keluarga. tiada kata melainkan maaf dipinta,tolong jaga mak ayah sebaiknya.

nota hati : hati kecewa bagai tiada penawar di dunia.

No comments:

Post a Comment